Mångfaldsakademien har tagit fasta på att arbeta fram metoder som redan är kända och erkända för att avmystifiera och förenkla. Detta gör våra metoder nyskapande inom området Mångfald och Inkludering. Samtidigt som de är lätta att förstå och enkla att applicera.
SpotMi är det första verktyget på marknaden där man som företag eller organisation kan marknadsföra, övervaka och mäta företagets förmåga, kunskap och värderingar baserat på mångfaldsspecifika sökkriterier inom Språk, HBT, Funktionsnedsättning och service till Föräldrar.
Företaget eller organisationen väljer själva om de vill registrera sig i SpotMi. När de har registrerat sig, så kan kunden (konsument eller företag) hitta det genom att söka på specifika värden inom kategorierna Språk, HBT, Funktionsnedsättning eller service till Förälder (i tillägg till bransch och stad).
De specifika värdena inom respektive kategori är ett företags Unique Selling Points, eller USP:ar. Det är alltså de faktorer som differentierar företaget och gör att det utmärker sig från andra företag.
Kunderna använder vanligen SpotMi för att:
Ett företag eller organisation registrerar sig i SpotMi om de vill:
SpotMi ger även en samhällsnytta; SpotMi är normbrytande, det skapar ett mer inkluderande samhälle och möjliggör för alla individer att kunna agera mer självständigt.
Vi erbjuder utbildningar och certifiering som förbättrar samt möjliggör för företag och individer inom Mångfald & Inkludering.
Certifieringen MiCert intygar att personen har kunskap och expertis inom mångfald och inkludering på arbetsplatsen.
MiBarometern är en årlig tävling där man identifierar de bästa företagen genom att mäta olika kriterier inom mångfald och inkludering. Första tävlingen är planerad för hösten 2019.
Mångfaldsakademien kommer dessutom att löpande genomföra undersökningar för att bättre förstå hur företag påverkas av mångfald och inkludering.
Genom våra konsulttjänster så hjälper Mångfaldsakademien företag och organisationer med verktyg, analyser och utbildningar för att skapa affärsnytta genom mångfald och inkludering. Det kan till exempel vara att mäta och utvärdera ett företag eller en organisation, ta fram en strategi för hur man optimerar arbetet mot kund, eller att hjälpa ta fram handlingsplaner avseende mångfald och inkludering som är i linje med företagets värdegrunder, strategier och kommunikationsplan.
© 2016-2019 Mångfalds och Inkluderingsakademien AB ALL RIGHTS RESERVERED
Vill du veta mer
Följ oss på Sociala medier
+46 735 002235
info[at]miakademien.se